Securitas lanceert nieuwe merkidentiteit

Nieuwsartikel
2 minuten leestijd

‘See a different world.’ Met deze slogan treedt Securitas een tijdperk in waarin een menselijke, progressieve en innovatieve benadering centraal staat. In Nederland valt de wereldwijde lancering van de nieuwe merkidentiteit samen met de verhuizing naar een spiksplinternieuw duurzaam hoofdkantoor in Breukelen. 

De huisstijl van Securitas is ingrijpend veranderd. Voor het eerst sinds 1972 is er zelfs aan het bekende Securitas logo gesleuteld. De drie rode bollen die staan voor integriteit, waakzaamheid en behulpzaamheid zijn gebleven, maar weergegeven in een warmere kleur rood. De zwarte achtergrond heeft plaatsgemaakt voor een transparante achtergrond en donkerblauwe, grijze, paarse en fris-witte varianten. Het nieuwe lettertype is stijlvol, vriendelijk en uitnodigend.

New Call-to-action

Menselijke benadering

Met de nieuwe huisstijl en positionering legt Securitas de nadruk op een menselijke en progressieve werkwijze. De slogan ‘See a different world’ onderstreept de expertise en diversiteit van de medewerkers en het aanbod van innovatieve en relevante beveiligingsoplossingen. Met een focus op innovatie en technologie gaat Securitas zowel binnen als buiten de beveiligingsbranche het gesprek aan met een breed scala van belanghebbenden.

Bart Schmeink, algemeen directeur van Securitas Nederland is trots op de nieuwe merkidentiteit. ‘Het laat de wereld zien wie we zijn en waar we heen gaan. We bouwen voort op onze kernwaarden en op onze mensen die daadwerkelijk het verschil maken. Zodoende blijft Securitas dé innovatieve partner voor beveiligingsoplossingen. Nu en in de toekomst.’

Nieuw hoofdkantoor

De introductie van de nieuwe merkidentiteit valt in dezelfde week als de verhuizing naar het nieuwe hoofdkantoor in Breukelen. Een plek waar veiligheid, gastvrijheid en verbinden centraal staan. Maar ook een kantoor dat met recht een gebouw van de toekomst mag worden genoemd. Het pand is BREAAM-gecertificeerd. Dat betekent dat het duurzaam, kostenbesparend, gezond en toekomstbestendig is. 

Zowel bij de bouw als bij de inrichting zijn er duurzame en circulaire oplossingen toegepast. Zo telt het dak 150 zonnepanelen en is er veel aandacht besteed aan het binnenklimaat, de ventilatie en het licht. In het hele pand is groen aangebracht en het dak van de entree bestaat uit een ‘groendak’. Hiermee wordt op warme dagen de warmte in de entree beperkt. 

Verbinden en ontmoeten

Voor de medewerkers, die voorheen verspreid door het land waren ondergebracht, biedt de locatie vlak bij de A2 en het station veel voordelen. Onder andere op het gebied van samenwerking en efficiency. Schmeink: ‘Hoewel de meeste collega’s in deze coronaperiode vanuit huis werken, spelen verbinden en ontmoeten in het nieuwe hoofdkantoor straks een grote rol. Juist in een nieuw kantoor is het belangrijk dat alle collega’s van de verschillende afdelingen gemakkelijk kunnen samenwerken en elkaar aanzetten tot nieuwe, professionele initiatieven.’ 

Bij het ontwerpen van het hoofdkantoor stond het creëren van een veilige plek centraal. ‘Bij Securitas zetten wij ons graag met z’n allen in om de wereld elke dag een stukje veiliger te maken. Een veilige plek moet dan zeker gelden voor het hoofdkantoor van Securitas. Een plek die inspireert om het maximale uit jezelf en elkaar te halen, maar waar veiligheid, bewust en onbewust, steady is verankerd’, aldus Schmeink.

New Call-to-action