Hoe bereikrijk bent u?

Hoe bereikrijk bent u?

Artikel
2 minuten leestijd

Ze komen niet door de spellingscontrole en in het woordenboek zijn ze niet te vinden. Hospitality expert Luc van Bussel trekt zich er niets van aan. Met begrippen als bereikrijk, binnenvoelbaar en luistergevig introduceert hij een strategie waarbij alles draait om hartverwarmende hospitality. Cruciaal volgens hem, want met de smartphone in de hand is de klant zo vertrokken naar de concurrent.

De ‘Nooit meer nee strategie’ van Luc van Bussel, mede-eigenaar van Regardz Hospitality Groupen oprichter van New Hospitality bestaat uit goed gastgeverschap, gastvriendelijkheid, échte aandacht, onbaatzuchtige dienstbaarheid en service met een glimlach. Hoe u dat realiseert? Volgens Van Bussel door uw vocabulaire uit te breiden. In zijn boek ‘Gastgevers in Geluk’ verrijkt hij de Nederlandse taal met zeven nieuwe bijvoeglijke naamwoorden.

Bereikrijk – het vermogen om een verbinding tot stand te brengen

‘Ben jij de eerste die de slingers ophangt? Degene die beschikbaar is als er iets georganiseerd moet worden? Iemand die graag mensen ontvangt en graag kookt voor een ander? Emotioneel gezien betekent bereikrijk dat je er bent voor de ander, graag voor een ander zorgt. De centrale vraag is: ‘Word jij blij van andere mensen blij maken?’

Binnenvoelbaar – het vermogen om een warm gevoel van binnen te laten voelen

Binnenvoelbaar is het vermogen een hartverwarmend gevoel te delen en mensen daarmee te raken. Binnenvoelbare mensen zijn verwelkomende mensen en zeer attent. Ze wachten hun gasten niet op, maar lopen hun gasten tegemoet. De deur staat alvast open, want waarom moeten gasten aanbellen?’

Luistergevig – het vermogen om oprechte aandacht te schenken aan alles wat wordt gedaan en gezegd

‘Luistergevig betekent oprechte interesse in de ander. Luistergevige mensen overladen hun gasten niet met hun eigen verhalen en anekdotes. Ze begrijpen de kracht van de vraag: ‘Hoe gaat het?’, maar ze laten het daar niet bij. Ze willen écht weten hoe het gaat met hun gasten.’

Oplosselijk – het vermogen om van een probleem een extra service te maken

‘Oplosselijk is het vermogen om van service, excellente service te maken. Oplosselijke mensen zijn resultaatgerichte mensen. Ze luisteren naar hun gasten om vervolgens met pasklare antwoorden en oplossingen te komen. Ze denken niet in problemen, maar in kansen.’

Verrasvast – het vermogen om verwachtingen voortdurend te overtreffen

‘Verrasvast is het onverwachte doen, met de juiste timing. Verrasvaste mensen luisteren naar hun gasten, maar denken er ook over na hoe ze de verwachting kunnen overtreffen. Ze schenken niet de wijn in die je vraagt, maar komen met een betere wijn. Ze genieten van de verrassing.’

Verwenzaam – het vermogen om harten te verwarmen

‘Met passie een ander je dienstbaarheid tonen, dat is verwenzaam. Verwenzame mensen zijn dienstbare mensen met passie. Het zijn levensgenieters die het leven vieren op ieder moment dat het kan.’

Teruglustig – het vermogen om een vanzelfsprekend vervolg in de toekomst te bereiken

Teruglustig is niets minder dan ultieme tevredenheid. Het verlangen naar meer, naar nog een keer, zorgt ervoor dat mensen teruglustig worden en dat relaties blijven bestaan.’

Hartverwarmende hospitality

Bent u benieuwd hoe u in deze snel digitaliserende samenleving het menselijke aspect niet uit het oog verliest? En hoe u uw gasten hartverwarmende hospitality kunt bieden? Lees dan onze whitepaper ‘In zeven stappen naar hartverwarmende hospitality’ met Luc van Bussel.

New Call-to-action