Het SOC: feiten en cijfers

Infographic
17 mei 2019 1 minuut leestijd

Wist u dat er bij het Securitas Operations Center maandelijks een miljoen meldingen binnenkomen en dat centralisten meer dan 100.000 keer tot actie overgaan? In deze infographic geven we een kijkje in de kerncijfers van de alarmcentrale en een indruk van de belangrijkste activiteiten. 

Cijfers SOC

Klik op de infographic om de afbeelding te vergroten.

De alarmcentrale in Geldrop is het kloppend hart van Securitas. In de Control Room – waar onder meer huizen, kantoren en auto’s worden bewaakt – komen iedere maand een miljoen meldingen binnen. Het Service Center biedt 45.000 keer hulp waaronder technische en operationele ondersteuning. Bij de afdeling Remote Services komen centralisten meer dan 72.000 keer in actie.

Integrale werkwijze

Remote Services is 24/7 bereikbaar en onder meer verantwoordelijk voor dienstverlening op afstand en het aansturen van BHV’ers. In het SOC staat een integrale werkwijze centraal. De dienstverlening bestaat uit traditionele monitoring, alarmopvolging en videodienstverlening. Maar ook mobiele surveillance, track en trace services, sluitbegeleiding op afstand en beveiliging op locatie maken onderdeel daarvan uit.

Predictive data

Van de data van de monitoring, de Video Content Analyse (VCA) tot de data die de 6.000 Securitas beveiligers op locatie genereren: in het SOC wordt alle data opgeslagen. Deze data, verrijkt met externe data, wordt in de alarmcentrale verzameld en geanalyseerd.

Proactief beveiligen

Het SOC speelt een belangrijke rol in Het Nieuwe Beveiligen: een proactieve beveiligingsstrategie waarin niet langer wordt beveiligd op basis van vastgestelde risico’s, maar op afwijkende signalen vanuit realtime data en menselijk gedrag. Het SOC maakt Het Nieuwe Beveiligen mogelijk: proactief beveiligen met als uiteindelijke doel voorspellend handelen door middel van predictive data.
whitepaper beveiligingsoplossingen soc securitas