Uitfasering ISDN30: alarmafhandeling niet in gevaar

2 december 2021 1 minuut leestijd

Van het een op het andere moment onbeveiligd? Met het stopzetten van ISDN30 door KPN leek dit het geval. Om dit te voorkomen is Securitas sinds de aankondiging met de telecomproviders bezig geweest om een oplossing te vinden.

Per 1 oktober is KPN gestopt met het ondersteunen van ISDN30, de technologie achter het laatste inbelnummer voor het internet. Inbellen via een analoge telefoonlijn is niet meer mogelijk. Deze technologie wordt in veel meldkamers gebruikt om de meldingen van analoog verbonden alarmsystemen te ontvangen. Dit zou betekenen dat meldingen van deze alarmsystemen sinds deze datum niet meer ontvangen kunnen worden door alarmcentrales.

Oplossing

Echter, voor de klanten die nog gebruikmaakten van ISDN30 heeft Securitas samen met de betrokken telecomprovider hard gewerkt aan een technische oplossing om haar huidige dienstverlening te kunnen continueren. En met succes. Klanten van Securitas kunnen er gerust op zijn dat zij met hun huidige alarminstallaties kunnen blijven doormelden. Zo blijft de afhandeling en opvolging van alarmen zoals klanten dit van Securitas gewend zijn.

Geen investering voor de klant

Securitas heeft geïnvesteerd in haar eigen infrastructuur. De oplossing is gebaseerd op het ‘vertalen’ van een oude manier van alarm doormelden naar de huidige standaard zonder dat klanten daarvoor hun huidige systeem moeten vervangen of aanpassen. Met als resultaat geen extra kosten en investeringen voor de klant op dit moment. Het feit blijft dat de apparatuur aan de klantzijde bestaat uit verouderde technologie. Op lange termijn is het daarom beter voor de klant om de apparatuur te vernieuwen. Maar voor nu behoeft dat geen prioriteit, de klant is en blijft beveiligd.

New Call-to-action