Securitas ook in 2021 beste beveiligingsorganisatie

Nieuwsartikel
9 december 2021 1 minuut leestijd

Businessplatform MT/Sprout heeft Securitas opnieuw uitgeroepen tot beste beveiligingsorganisatie van Nederland. Dat blijkt uit de MT1000, de lijst van de meest gewaardeerde zakelijke dienstverleners van 2021.

Het is de vierde keer op rij dat Securitas een eerste plek verovert in MT1000. De MT1000 is een jaarlijks onderzoek onder zakelijke beslissers naar de kwaliteit en de populariteit van zakelijke dienstverleners in Nederland. Voor het onderzoek zijn 59 verschillende vakgebieden gedefinieerd. Voor elk van deze categorieën stelde de redactie lijsten samen met daarin de grootste en bekendste leveranciers in hun vakgebied. 

Productleiderschap

In 2021 beoordeelden in totaal 4095 zakelijke beslissers 2117 verschillende bedrijven. Ze werden gevraagd hun leveranciers te waarderen op een schaal van 0 tot 10: ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u deze dienstverlener zou aanbevelen aan een vriend of collega?’ Naast deze Net Promoter Score (NPS) werden de leveranciers beoordeeld op drie inhoudelijke aspecten: klantgerichtheid, productleiderschap en de kwaliteit van de uitvoering.

Securitas en G4S eindigden net als vorig jaar respectievelijk als eerste en tweede. Beveiligingsorganisatie Trigion moest haar plek afstaan aan Stanley Security die dit jaar de derde plek wist te bemachtigen. Securitas is blij met het resultaat. ‘De basis voor de MT1000 zijn daadwerkelijke ervaringen met de kwaliteit van onze dienstverlening. De ondervraagden zijn beslissers over de inkoop van beveiliging. Wij zijn trots op hun vertrouwen. Ook in deze lastige coronatijd.’ 

Klantgerichtheid          

Volgens Donovan van Heuven, hoofdredacteur van MT/Sprout hebben de zakelijke dienstverleners zich in 2021 over het algemeen goed weten aan te passen aan alle coronarestricties, maar blijft klantgerichtheid, waar de MT1000 in essentie om draait, cruciaal om het verschil te maken. ‘De digitale transformatie overbrugt een deel van de fysieke afstand, maar het blijft gaan om de inhoud van de klantrelatie. Juist nu is ons gevoel: omarm die klant en koester je eigen mensen, dan komt corona niet tussenbeide’, aldus Van Heuven. 

Whitepaper toegangscontrole