Bringme Box brengt hospitality naar hoger level

Artikel
19 januari 2017 2 minuten leestijd

Meer tijd voor bezoekers én een gastvrije lach. Met het serviceplatform Bringme besparen receptionistes veel tijd. Via de Bringme Box regelen medewerkers hun services voortaan zelf.

‘Met één druk op de knop bepalen waar je slaapt, met één druk op de knop een taxi bestellen en vooral: niet langer wachten dan strikt noodzakelijk. We leven in een tijd waarin mensen steeds meer service verwachten’, zegt Thomas Merks, Business Development Manager bij Bringme. ‘Vanuit die gedachte is Bringme en de Bringme Box ontstaan.’

Iedere koerier is welkom

‘Get it. Send it. Love it’, is de slogan van het bedrijf. ‘Waar en wat je ook bestelt, je kunt alles bij jou op kantoor laten leveren via Bringme.’ Niet alleen kan iedere koerier (van DHL, GLS tot UPS) een pakket afleveren in de Bringme Box, ook lokale retailers en diensten kunnen er gebruik van maken. Met de Bringme App heb je inzicht in alles wat geleverd of wordt opgehaald en meer services zullen snel volgen. Denk bijvoorbeeld aan de koppeling met stomerijdiensten en deelplatforms.’

Documenten uitwisselen

‘Bringme is veel meer dan alleen een pakketautomaat’, zegt Merks. ‘Collega’s kunnen documenten met elkaar uitwisselen, een laptop of autosleutel klaarleggen en hun waardevolle spullen veilig achter slot en grendel bewaren. Via de Bringme Box kunnen ook online bestellingen worden geretourneerd en pakketten worden verzonden zonder langs het postkantoor te hoeven gaan.’

Tijd en geld besparen

Volgens Merks kan het concept organisaties geld besparen en tegelijkertijd de hospitality verbeteren. ‘Mensen laten steeds vaker pakketjes op het werk bezorgen. Dat kost receptiemedewerkers en gastvrouwen veel tijd waardoor ze minder aan hun eigenlijke werk toekomen. Dit is de reden dat bedrijven voor Bringme kiezen. Ze willen hun medewerkers niet minder service verlenen, maar er wel voor zorgen dat de receptie of postkamer minder wordt belast.’

De robot die de receptie ondersteunt

‘Wij zien ons concept als een onderdeel van hospitality’, vervolgt hij. ‘We leveren geen receptioniste met een lach, maar we zorgen er wel voor dat de receptioniste meer tijd krijgt voor het bezorgen van een kopje koffie en die lach. De Bringme Box is in feite de techniek, de robot die de receptie ondersteunt. Het is het verlengde van de servicebalie.

Onbemande servicedesk

De mogelijkheden van het systeem zijn volgens Merks eindeloos. Nu al zijn er gekoelde boxen leverbaar zodat mensen hun ontbijt, lunch of diner via de box kunnen ontvangen. Steeds vaker ziet hij ook dat het systeem als onbemande servicedesk wordt gebruikt. Zo leggen mensen de bezoekerspas klaar in de box om via de app snel een berichtje te kunnen ontvangen wanneer de gasten zijn gearriveerd.’

Maatwerk leveren

Merks: ‘Ik verwacht dat het servicelevel in de komende tien jaar alleen nog maar hoger wordt. Mensen willen on demand geholpen worden. Vanochtend besteld is het liefst vandaag nog in huis. In de toekomst verwacht ik dat alles niet alleen sneller gaat, maar dat er ook meer maatwerk wordt geleverd. Daarvoor is een platform als Bringme uitermate geschikt.’