Securitas meest aantrekkelijke werkgever

Securitas meest aantrekkelijke werkgever

Artikel
1 minuut leestijd

Securitas is uitgeroepen tot meest aantrekkelijke werkgever in de categorie catering, schoonmaak, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening. Dat blijkt uit de MT500, de lijst van bedrijven met de beste reputatie van Nederland.

De MT 500 is het jaarlijkse verslag van een onderzoek naar het imago van Nederlandse bedrijven onder managers, beslissers en leidinggevenden. Om de lijst samen te stellen vraagt Management Team respondenten om bedrijven in dezelfde branche te beoordelen op productleiderschap, klantgerichtheid, de kwaliteit van de uitvoering en goed werkgeversschap.

Goed werkgeverschap

Het thema ‘goed werkgeverschap’ werd dit jaar voor het eerst beoordeeld in het onderzoek naar de reputatie van organisaties. Securitas kwam daarbij met vijf sterren naar voren als aantrekkelijkste werkgever binnen haar categorie. ‘Een fantastische score’, zegt Peter Schollmann, algemeen directeur van Securitas Nederland. ‘Goed werkgeverschap is essentieel in onze groeiende organisatie.We zijn trots op het vertrouwen in onze dienstverlening en Securitas als werkgever bij onze klanten en partners.’

Peer-to-peer

Het onderzoek werd voor de 18ekeer uitgevoerd door het Centre for Business Innovation van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Kenmerkend voor de aanpak is de peer-to-peer-beoordeling: respondenten vellen alleen een oordeel over bedrijven die in hun eigen branche actief zijn. Dit vanuit het idee dat je als beslisser beter kunt oordelen over een bedrijf dat in dezelfde industrie opereert dan over een bedrijf uit een branche die verder van je af staat.

Enquête

Voor het afnemen van de enquête is gebruik gemaakt van het survey-systeem van het Erasmus Centre for Business Innovation. In totaal vulden 1.601 respondenten de vragenlijst in. Om manipulatie en oververtegenwoordiging van respondenten van hetzelfde bedrijf te voorkomen, konden alleen respondenten met een geverifieerd (zakelijk) e-mailadres participeren.

 

New call-to-action