Atrium Amsterdam weer klaar voor ontvangst

Klantverhaal
3 minuten leestijd

Nét even die plus bieden. Voor het toonaangevende Atrium in het hart van de Amsterdamse Zuidas is dat van groot belang. Niet alleen de dienstverlening heeft daarom een upgrade gekregen, ook de receptiedames van Welkom! zijn van top tot teen in het nieuw gestoken. ‘Bezoekers zijn weer van harte welkom’, aldus Gert de Vos van vastgoedbeheerder L’Etoile Properties.

Het Atrium is een echte eyecatcher. Het multi tenant gebouw is zichtbaar voor iedereen die de kruising van de Strawinskylaan en de Parnassusweg passeert of de op de A10 Zuid rijdt. Het imposante kantoorgebouw kenmerkt zich door de enorme glazen wanden en een robuuste uitstraling. Als oudste gebouw van de Zuidas kent het Atrium een rijke historie.

Bijzonder pand

Voor vastgoedbeheerder L’Etoile Properties die het pand sinds 2018 in beheer heeft, is Atrium een bijzonder object, zegt Gert de Vos, Senior Technical Property Manager. ‘We werken hier met een heel team. Waaronder een vast receptieteam van Welkom!, een gebouwmanager en vaste medewerkers voor onderhoud. Het pand wordt 24/7 beveiligd door Securitas en is met een restaurant, een meeting center, stomerij- en postservices en een sportschool binnen het kantoorgebouw van alle gemakken voorzien.

Hoewel het verbeteren van de dienstverlening al voor de coronauitbraak op de agenda stond, zijn de ontwikkelingen aan het einde van de coronacrisis in een stroomversnelling gekomen. De Vos: ‘Wij zijn ervan overtuigd dat je als je in de toekomst nog mensen naar kantoren wilt krijgen, de dienstverlening breder moet maken. De afgelopen jaren is de experience ontzettend belangrijk geworden. We zagen dat al langer in bijvoorbeeld winkelcentra. De bezoekbeleving in kantoren is lang achtergebleven.’

Luxe beleving

Zeker in het Atrium gebouw, dat zich in het hogere segment bevindt, moeten bezoekers kunnen rekenen op wat meer luxe, zegt De Vos. ‘Je betaalt veel geld om je hier aan de Zuidas te vestigen, dan verwacht je ook meer service. En dat is precies wat wij onze huurders willen bieden. Bijvoorbeeld als het gaat om het leveren van cateringdiensten, het digitaliseren van (facilitaire) processen en het creëren van een gastvrije bezoekbeleving.’

Samen met het team van Welkom! heeft L’ Etoile Properties de afgelopen tijd gewerkt aan een nieuw ontvangstprotocol en een passende kledinglijn. ‘We wilden absoluut geen receptiedames die stilletjes achter een balie zitten’, zegt De Vos. ‘Wel willen we dames die bezoekers actief welkom heten. Die een gastvrije indruk maken in een prachtig pakje dat is afgestemd op de warme, donkere tinten in het gebouw. We willen onze bezoekbeleving net even wat chiquer maken en anders dan anders.’

Veilige bezoekbeleving

Minstens zo belangrijk als het investeren in een gastvrije bezoekbeleving vindt De Vos het dat werknemers en bezoekers straks veilig naar kantoor kunnen gaan. ‘In het verleden gingen mensen nog wel eens met tien man in een klein kamertje vergaderen. Om vervolgens halverwege de dag in slaap te vallen door het zuurstoftekort. Dat soort situaties willen we in de toekomst voorkomen. Onder andere door het verbeteren van de ventilatiemogelijkheden en een ruimere opzet van de vergadervoorzieningen. Ons Meeting Center zal daar een belangrijke rol in gaan spelen.’

Daarnaast werkt L’Etoile samen met Welkom! aan de introductie van coronavriendelijke digitale oplossingen, zoals een ontvangstportal waar bezoekers zich contactloos kunnen aanmelden en diverse apptoepassingen. De Vos: ‘Digitalisering vind ik niet altijd een verbetering op persoonlijk vlak, maar in deze tijd kun je eigenlijk niet achterblijven. Inmiddels zijn we er ook wel van overtuigd dat digitalisering geen bedreiging, maar eerder een aanvulling kan zijn op de ontvangstbeleving zoals wij die voor ogen hebben.’

Eind van de crisis in zicht

Hoewel het aantal bezoekers in coronatijd in het Amsterdamse Atrium drastisch is gedaald (van drie- tot vierduizend naar een paar honderd bezoekers per dag), merkt De Vos dat de toeloop weer iets groter wordt. ‘De omzet van het restaurant neemt toe en ook in het gebouw zelf merken we dat het weer wat drukker wordt. Wij hopen dat we nu echt richting de eindfase gaan. In het Atrium zijn we er klaar voor.’

New Call-to-action