Te weinig aandacht voor geur bezoekbeleving

1 minuut leestijd

Organisaties besteden te weinig aandacht aan het prikkelen van de geur-, smaak-, geluid- en gevoelszintuigen. Bedrijven richten zich vooral op de visuele aspecten van de ontvangstruimte en het bedrijfspand.

Voor een optimale bezoek- en klantbeleving is het belangrijk alle zintuigen te prikkelen. De wetenschap stelt dat 40% van de mensen visueel is ingesteld, 20% auditief, 20% is ingesteld op voelen en 20% op proeven/ruiken.

Persoonlijk contact

Klanten en bezoekers die visueel zijn ingesteld, zijn vaak rationele mensen die aankoopbeslissingen nemen op basis van prijs. De voelers, proevers en ruikers waarderen persoonlijk contact en zijn vaker bereid om geld uit te geven bij een positieve bezoekbeleving.

Onthaasten

Ursula Buiteman, Business Developer bij Welkom!, het hospitalitylabel van Securitas: ‘Geur kan consumenten onthaasten in hun shopgedrag, waardoor zij langer blijven en wellicht meer aanschaffen. Niet alleen geur maar ook de juiste temperatuur en de muziek kunnen bijdragen aan een langer verblijf in een winkel. Willen organisaties hun klant- en bezoekbeleving optimaliseren en extra inkomsten genereren, dan moeten zij hier meer rekening mee houden.’

Welkom!

Welkom! is onderdeel van Securitas en heeft jarenlange ervaring in het vinden en creëren van een passende bezoekbeleving. Welkom! kijkt samen met u naar de ontvangst, het verblijf én vertrek van uw bezoek. Met een modulair aanbod realiseert Welkom! dat de bezoekbeleving past bij uw doelstellingen, bedrijfscultuur en identiteit. Zo versterken we uw imago.

Zintuigen prikkelen

Bent u benieuwd hoe u alle zintuigen inzet voor een betere bezoekbeleving? In dit artikel leest u opvallende manipulatiefeitjes over de vijf zintuigen.