‘Gastvrijheid met de paplepel ingegoten’

Artikel
1 minuut leestijd

Hospitality een hype? Het label Welkom! bewijst dat het meer is dan een loze kreet. Dagelijks helpt Business Developer Ursula Buiteman organisaties bij het vinden van hun eigen hospitalitystijl. In dit artikel vertelt ze iets meer over haar eigen Welkom! beleving.

 Ursula is inmiddels een bekend Welkom! gezicht. Vanaf de lancering in 2014 is ze betrokken bij het hospitalitylabel. Gastvrijheid is haar met de paplepel ingegoten. Fulltime met hospitality bezig zijn, is een droom die in vervulling is gegaan.

Ursula Buiteman
Ursula Buiteman

Inspirators

‘Hospitality zit in mijn dna’, zegt Ursula. Als kleuter wist ze al dat ze van gastvrijheid haar beroep wilde maken. Haar ouders waren haar inspirators. Ursula: ‘Mijn moeder leerde me het te waarderen als iemand de moeite nam om naar ons toe te komen. Van mijn vader leerde ik dat je gesprekstof moet hebben en over méér moet kunnen praten dan alleen het weer. Mijn ouders vulden elkaar perfect aan, mensen kwamen graag bij ons thuis. Ik weet niet beter dan dat de deur voor iedereen openstond.’

Eigen stijl

Ursula vindt het een uitdaging om bedrijven en organisaties te helpen bij het ontdekken van een eigen hospitalitystijl. ‘Het is belangrijk te beseffen dat het er niet om gaat wat wij willen, maar wat een organisatie wil bereiken’, zegt ze. ‘De perfecte bezoekbeleving is voor iedereen anders. Elke onderneming heeft een ander imago en budget. De beleving bij een bedrijf als Google zal minder passend zijn bij een zorginstelling of klein advocatenkantoor. Het hele concept moet kloppen. Van de website tot de daadwerkelijke ontvangst en van verblijf tot vertrek.’

Eerste Welkom! Webinar

Op 26 mei 2016 gaf Ursula het eerste Welkom! Webinar, waarin organisaties leren hoe ze hun eigen visie vertalen naar de juiste bezoekbeleving. In het webinar zet ze kort uiteen hoe hospitality kan worden opgezet vanuit de core business. ‘De juiste mindset, communicatie en vooral wéten waaraan je begint zijn belangrijke voorwaarden’, aldus Ursula.

Belangrijk voelen

Ursula hoopt dat het webinar mensen inspireert en haar liefde voor hospitality overbrengt. ‘We worden steeds vaker geleefd en alles gaat in een razendsnel tempo. Juist daarom willen we ervaren dat we ergens écht welkom zijn. We willen ons veilig en vertrouwd voelen en welkom worden geheten als koning of koningin. Uiteindelijk is het de kunst dat iedereen zich belangrijk voelt.’

 


Welkom! - whitepaper Hoe krijg ik een tevreden hospitalityteam?